Undskyld!

I onsdags postede jeg en statusopdatering med et billede her på LinkedIn. Det viste de to slikposer og den håndskrevne undskyldning, jeg havde fået fra en leder. Min post kan du se her: Opslaget har siden gået sin (i min målestok) sejrsgang og har i skrivende stund fået 1441 likes og 65 kommentarer. Vildt nok! Men hvorfor går…

Sådan undgår du, at den berømte klap går ned

Vi har alle stået der. Med svedige håndflader og rødmende kinder. Foran gruppen eller måske endda en sal fuld af mennesker. At præsentere et emne eller holde en tale for andre er en disciplin, vi til stadighed kan arbejde med og blive bedre til. I videoen nedenfor deler jeg et af de tip, du kan benytte dig…

Lille spejl på væggen der…

Som intern kommunikationsmedarbejder er det din opgave at kunne rådgive dine samarbejdspartnere om hvilken kommunikation, der er virker bedst i forhold til deres behov. Og arbejder du med rådgivning af ledere og måske endda topledelsen i forhold til kommunikation, så forventer de, at du kan give dem netop de værktøjer og de kommunikationsmaterialer, som gør…

Nej, jeg er ikke sur!

Jeg gætter på, at du kender det… Følelsen af at blive sur. Lige pludselig er den der og kan mærkes i hele kroppen. Og når du åbner munden, kommer du lidt for hurtig til at lyde irriteret. Og for dem omkring dig virker det næsten komisk, når du siger ‘Nej, jeg er ikke sur’, tilsat et…

Vælger du dine opgaver frem for dit netværk?

Netværk. Jeg er medlem af et par af dem. Jeg har bare ikke altid været så god til at passe dem. Der har tit lige været en opgave, som har presset sig på, og som har krævet min fulde opmærksomhed. Det var i hvert fald min oplevelse. Det er ikke små opgaver, jeg her taler om.…

Opfører du dig som en rådgiver – eller bliver det ved intentionen?

’Riing…riing’. I den anden ende af telefonen er en kollega fra en anden afdeling, der har brug for hjælp med at få noget kommunikeret. Og kanalen er allerede bestemt. Det skal være en artikel, som skal publiceres på intranettet, for det er vigtigt, at informationen kommer ud. Hvad du gør allerede i telefonsamtalen har betydning…